dinsdag 13 mei 2014

Moederdag

Ondertussen ben ik al even mama en toch kan het me zo op een dag nog overvallen, het besef dat ik een dochter heb. Dan zie ik onze kleine beer voorbij rennen en denk "hé, das MIJN muizemeisje", ooit een klein stukje van mezelf en nu al zo groot op zichzelf. 

Misschien daarom ook dat ik dit jaar met moederdag ook echt eens iets meer aan mijn eigen mama (ons Bommie) wilde geven dan wat knuffels en een zoen. Niet dat ze daar niet content mee zou zijn, in tegendeel zelfs. Maar toch, daarom nog wat extra liefde in de vorm van een zelfgemaakte tas. Toen ik Muts na een nachtje slapen bij Bommie weer ging oppikken, hadden de twee kapoenen het niet kunnen laten ook iets voor mij te knutselen: ik kreeg een vaas met bloemen die ik geen water moet geven, ideaal!


Ik koos de Vink tas een model dat ik al even eens wilde uitproberen. Ze (geel/groene tas) viel echter toch heel wat groter uit dan gedacht, maar toch nog ideaal voor Bommie om al haar rommel van en weer naar haar bureau te zeulen. Het eerste exemplaar liet ik dus zoals het was, maar doorheen de week groeide ook het idee om nog een tweede exemplaar (geel/blauw) te maken. Ik wilde ook de Muis haar onthaalmoeder eens in de bloemetjes zetten. Want het mag ook wel eens gezegd, wat die vrouwen doen voor ons en onze kinders. Zeker de afgelopen drukke week, waarin ik ondanks de pokken Muizemeis gewoon mocht brengen en ze met veel liefde geknuffeld en verwend werd omdat ze af en toe toch zo triestig was. Daarom "MERCI OM ZO GOED VOOR MUTS TE ZORGEN".  Een stofje werd speciaal uitgekozen, de maten van de oorspronkelijke Vinktas werden ietsje aangepast aan een A4-model, alles werd verstevigd en gemonteerd tot ... oeps blijkbaar was mijn hoofd toch al slapen toen ik de stof knipte, de binnen en buitentas hadden in de verste verte niet dezelfde maat. Maar geen nood, de ene werd wat smaller de andere wat korter zodat er even later toch een presentabele tas van onder de machine rolde.

Buitenstofje tas Bommie: Creomama -  voering, stofjes andere tas en tassenband: Lizzy l'oiseau - ritsen: recyclage van Bommie senior.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten