vrijdag 31 oktober 2014

Buikgevoel

26 weken staan er op de teller. Enerzijds enige geruststelling want het zou al wel kunnen, anderzijds toch nog veel te vroeg. Als herinnering voor later schrijf ik het hier: Het zijn al zware weken geweest! Er loopt er deze keer al eentje rond en dat maakt dat eten echt moet klaar zijn, dat je 's ochtends niet alleen met jezelf meer in de knoop licht, dat tussendoor even ongestoord op de zetel liggen al eens wat moeilijk is. Ik was ziek, dat week ik nog. Twee daar zou het bij blijven en dat het maar goed zou gaan, want hier wilde ik niet nog eens door. Ik was ervan overtuigd dat ik nooit zou vergeten hoe ellendig ik was ... En toch, de weken gingen voorbij even als de misselijkheid en zelfs de herinnering eraan. 
Wat ik niet vergeten was van de eerste keer was wat de hormonen met je bekken doen. Oh ja, ook deze keer komen we daar niet onderuit. Alsof ik thuishoor in een rusthuis, zo voelt het vaak. Ja en anderen bevestigen het, het ziet er ook zo uit! 
Elke dag is er ook weer meer beweging, we zijn al op het punt dat hier niet meer naar uitgekeken wordt, maar eerder gedacht: "alle kind, zit eens stil!". 
Je leest het al, ik heb geen talent voor zwanger zijn, het geduld om alles trager te doen ontbreekt, de ergernis bij vertragingen neemt exponentieel toe met de buikomvang. Maar heel af en toe zijn er dan plots van die momenten dat ik erin slaag toch te genieten, even naar beneden kijken, een hand op de buik en weten, ja dit is het allemaal waard!

donderdag 30 oktober 2014

Maandag Moekedag

Al sinds het einde van mijn zwangerschapsrust gaat Muis elke maandag trouw naar Moeke. Deze afspraak wordt slechts een zeldzame keer gemist, beide partijen kijken immers steevast uit naar een leuke dag vol pret en plezier! Het warme nazomer weer zorgde ervoor dat er zelfs eind oktober nog naar de speeltuin gegaan kon worden voor graven, draaien, wippen, klimmen en kruipen. Muis en Vake haalden hun hart op en Moeke, die zat grijnzend op een bankje haar twee peuters te bewonderen.

vrijdag 29 augustus 2014

Het is niet wat het is, 't is wat je ermee doet

Deze had u nog te goed. Of meer in het bijzonder zij en al weet ik niet of ze volgt, maar beloofd is beloofd! Zo is dat en niet anders. Toen ik maanden geleden dit stofje won wist ik nog niet dadelijk wat het zou worden, het was een dun maar heerlijk zacht trico. Tot mijn oog op de Ottobre viel, hoewel ik me had voorgenomen dat ik al meer dan genoeg patronen in huis had kon ik hem niet laten liggen omdat dat kleedje perfect leek voor mijn kleine Muis. En zo geschiede...
patroon: uit ottobre 3/2014
stof: gewonnen bij spurrewubsie

Ondertussen maanden later, heeft het kleed onuitwasbare vlekken, een kamsnaps gesmolten van het strijken, en komt het amper nog tot onder haar pamperkont. Maar, ik noem het vanaf nu tuniek, ziezo opgelost, het kan dus nog wel wat zonnige nazomerdagen mee!

woensdag 27 augustus 2014

Ze zaten lekker aan de zee, olé olé!

Terwijl mama voor het eerst in weken weer energie had om naar het werk te gaan, staken Muis, bommie en 'boppie' hun energie in vliegeren, emmertjes vullen, emmertjes leegmaken, schommelen en naar het schijnt (maar daar heb ik geen bewijs van gekregen) ook wandelen en eten. 's Avond was het dan ook hoog tijd het energieniveau weer aan te vullen.
Het weer zat dit jaar niet altijd mee, maar net als vorig jaar hadden ze een geweldige tijd. Ik heb het gevoel dat dit wel eens het begin kan worden van een lange reeks.

maandag 25 augustus 2014

Hogere wiskunde

De afgelopen 2 maanden werd er geknuffeld, met Muis, maar door mama misschien net nog iets meer met het toilet. Er werd met benen omhoog gelegen, enorm veel geslapen, weinig gekookt en veel gepuft om het warme weer. Dit dus maar te zeggen dat 2 + 2 = 4, een simpel rekensommetje waarbij we nog 5 maanden  krijgen om aan de uitkomst te wennen.  

dinsdag 27 mei 2014

Feest!

Dit weekend was er feest, groot feest. Niet bij ons thuis, maar bij Mémé Muis of eigenlijk nog beter voor de dochter van Mémé Muis, het oudste en enigste nichtje van Muis deed namelijk haar eerste communie. Het weer was zalig, het eten super lekker en de kinders braaf. Wat wil een mens nog meer? 

vrijdag 23 mei 2014

PIN

Zo nu en dan zie je op het wereld wijde web eens foto's verschijnen van creaties waarvan je denkt "Dju, dit wil ik ook wel eens proberen". Meestal gevolgd door een bezoek aan de stoffenwinkel, of soms ook wel mijn privévoorraad in onze kelder, een paar uurtjes overlock/naaimachine-lawaai, soms ook gepaard gaand met het verschijnen van een donderwolk op het gezicht van de wederhelft. Deze keer ging het echter anders! Reeds lang geleden zag ik bij haar dit verschijnen. Na een bezoekje aan de supermarkt en een paar minuutjes klopper lawaai werd er zowaar een glimlach op het gezicht van Muis en Papa Muis getoverd!