woensdag 19 maart 2014

De eerste keer ...

Niet in het karretje zitten, maar wel zelf een karretje duwen in de winkel. Zo geconcentreerd en zo fier! Hoewel deze kar stuurt als een tank i.v.m. het plastic winkelkarretje van thuis, is mama's hulp absoluut ongewenst. Een toevallige voorbijganger keek dan ook vreemd op wanneer Muizenmeis me behandeld als de kat die net de restjes kaas op de nog niet afgeruimde keukentafel heeft gevonden en me van een "AF" met bij horend handgebaar (uitgestoken arm met gebalde vuist) voorziet.


dinsdag 11 maart 2014

Hier in Kazee!


We gingen er een weekje tussen uit, een hele week verbleven we in Kazee. "Kazee?" hoor ik u denken. Wel Kazee is een fijn land, vol met leuke, grappige en lieve vrienden. Een land waar frigoboxtoeristen graag heen komen, waar de redders je binnen de boeien houden, waar je Octaaf kan vinden als je gaat snorkelen, waar je voor je vertrek mooie souvenirs koopt bij Hello Goodbaai, waar de rocksterren van Tripple A zomaar ongestoord over het strand kunnen lopen, waar zeedieren met veel pret gered worden en waar ZEE VERhuur mooie strandcabines plaatst. 

Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door de manager van Hotel Pladijs. Met ons kwamen ook zo'n 150 andere gasten toe. Bagage werd zorgvuldig gestapeld, kamers verdeelt en groepen gevormd. De eerste dagen van ons verblijf werd het strand echter geteisterd door een vloek. "Hij die niet genoemd mag worden" liet het bij heldere hemel bliksemen en donderen. Tot op het strand een fles gevonden werd. De geest in de fles verwees ons door naar Australië. Tijdens het bezoek van Ha Ka werd al snel duidelijk dat Kwak en Boemel niet zo onschuldig bleken te zijn als ze lieten uitschijnen. Nadat nog eens een piratenstrijd gestreden werd, konden we ons verblijf dan ook afsluiten met een gigantische beachparty. De hotelbar, bar Tropical, draaide op volle toeren.

Muts had er de tijd van haar leven. Ze speelde op het strand, op de sporen, op het piratenschip, op het gras, in het bos, ... Ze leefde zich in als eenhoorn, teletubie en schaap. Ze reed pop in de buggy door heel Kazee en weer terug. Ze speelde met Nand ("Nads") en Nel ("Nel"), met de blokken ("blo"), met de fiets ("wiets"). Ze miste Seppe en Ilyano ("Seppe", "Yano"). Ze riep op poes Jappe ("poes Jappe"), leerde dat kippen pok pok doen, poezen miauw, kikkers kwaak, schapen bèbè, koeien boe en varkens knor knor, vergat het vorige en beweerde dat alle dieren knorren. Ze at boterhammen met confituur ("bot", "tuur"), vond een vork overbodig (ook bij pasta). En viel 's avonds met een gelukzalige glimlach in slaap, soms zelfs nadat ze zelf naar bed ("lapen") kwam vragen. Die keren buiten beschouwing gelaten dat ze na 10 minuten er toch weer genoeg van had, haar keel openzette en vrolijk "dada bed" zwaaide.  

Mocht je ooit in de buurt zijn, dan is Kazee zeker een aanrader. De dagen vlogen er om, het animatieteam vulde elk dood moment, de keuken onze magen, bar Tropical onze dorst. Er werd gezongen, gedanst, gelachen en gespeeld, stilgestaan bij hetgeen we hier beleefden, maar vooral veel bijgeleerd. Het was er weer eentje om in te kaderen BC 2014!

woensdag 22 januari 2014

Bedtijd

Als je klein bent, nog lang geen 2 en slapen gaan je absoluut NIET interesseert ....
dan muis je er vanonder en ga je heel rustig, in alle stilte in een hoekje van de kamer, tussen kast en zetel, op het poezenkussen onder de printer een boekje lezen in de hoop dat mama en papa je niet vinden!
HAHA dat deden ze wel! Alleen laten ze zich dan nogal eens omkopen door dat paar guitige oogjes. Zeg nu zelf, toch niks zo gezellig als met de ganse familie in de zetel naar je favoriete TV-programma kijken.

maandag 13 januari 2014

Nog meer poezen op een stoel

Dit weekend kreeg kleine Muis er een nieuwe trui bij. Mama fier, want kijk is hoe mooi ze de kleine meid past. Het gevecht om ze aan te krijgen kunnen jullie echter niet op de foto's zien (gelukkig!). Of het het hoofd is dat te groot is, het gat dat te klein is of de schuld van de sweaterstof die minder rekt dan tricot (tricottruien in dit model lukken wel) laat ik maar in het midden.

Het stoeltje waarop het model "poseert" is trouwens een familie-erfstuk dat niet aan zijn eerste pimpbeurt toe was. Toch werd het hout weerom opgeschuurd, de witte lak werd vervangen door gele en het versleten plastic kussentje, waar een tante lief reeds een ondertussen versleten badstoffen hoes over fabriceerde, maakte plaats voor een mooi katoentje van Free Spirit (toch wel een van mijn favorieten, ik heb het vooral niet in drie verschillende kleuren) behandeld met HG waterdicht. Om de nietjes te verbergen waarmee het stofje aan het houtwerk bevestigd zijn werd de rand nog afgeplakt met een lintje. Met een peuter met klimvibes in huis is zo'n stoeltje altijd scoren :-).

stof: poezentricot - Bambiblauw, sweaterstof - stoffenspectakel, Primrose Basil sateen Free Spirit - Het Stoffenhuis in Bree
patroon: Ottobre (eentje uit 2013) model 5 => een romper afgeknipt

vrijdag 3 januari 2014

Lekker luieren

In de vakantie is het feest voor onze pluizige vrienden, in de plaats van een hele dag terrassen in de kou kunnen ze dan lekker lui de gezelligste plekjes van het huis veroveren. En wees maar zeker dat ze op ontdekkingstocht geweest zijn! Oude vertrouwde en reeds lang goedgekeurde plekjes (zetel, strijkplank, vloer, krabpaal, laptoptas, geknipte stofjes, ...) werden afgewisseld met nieuwe (printer, waskussen, kinderstoel², 2 stoelen tegelijk, ...).

donderdag 2 januari 2014

Feesttenues

Er werd de laatste weken heel wat afgefeest! Niet alleen was er Kerst en Nieuwjaar, maar ook trouwde er een nicht nicht van mij. In december werden er dus enkele feesttenues genaaid, die van Muts vind je alvast hieronder.
patroon kleed: SVDHZ - stof: Creomama
patroon gilet: zsazsazilet - stof: Lizzy l'oiseau en stoffenspektakel

dinsdag 31 december 2013

Een vijs los?

Beroepshalve vijst Papa muis wel eens een toestel uiteen. Iets wat hij ook in zijn vrije tijd moeilijk kan laten, er zwerft dan ook altijd wel wat werkgerief doorheen ons appartementje. Muis heeft haar papa duidelijk goed in het oog gehouden want dit vond ik deze ochtend in de hal ...