maandag 25 november 2013

Genot op de kast

Hier kocht ik enkele weken geleden een nieuwe handtas. Zoals ik ben vindt ik het dan zonde dat ding dadelijk in gebruik te nemen, in plaats daarvan zette ik het op mijn kast in de living waar ik het eerst enkele weken dagelijks bewonderde, alvorens over te gaan tot ingebruikname.

Daar kan ik nu eens van genieten sè, zo schoon gerief op de kast. Een beetje zoals een foto uit een boekje, maar dan in het echt. ZALIG! Maar afgelopen week vond ik het moment dan toch gekomen om een einde te maken aan dit plaatje.

Vanaf nu zie je me hier gewoon mee rondhuppelen op straat, eigenlijk zelfs dus nog beter dan het op de kast te laten staan!

zaterdag 26 oktober 2013

The big five LIVE

Het is ondertussen al weer een week geleden dat we samen met Moeke, Vake, nichtje en neefje een uitstap maakten naar Plankendael. We gingen voor the big five, maar vergaten een foto te nemen van de buffel. We misten het (sneeuw)luipaard, een een lui paard telt niet zeker? Het belangrijkste was dat we een leuke dag hadden! En dat kleine aapje rechts op de foto kregen we gewoon weer mee naar huis.

woensdag 2 oktober 2013

Zo van die zomerdagen ...

Mijmeringen aan de zomer deden me beseffen dat ik deze bloesjes, die van onder de machine kwamen gerold toen de temperaturen in ons landje dit jaar de eerste maal 30 °C bereikten, reeds toen met u wilde delen. Geloofd u mij als ik zeg dat het er nog niet van kwam, dat ik dacht dat ik er zelfs geen foto's van had en die er ook niet meer zouden komen daar de temperaturen zakten, Muts groeide en de kleren dus onherroepelijk in een doos op zolder verdwenen? Maar blijkbaar werden er ergens deze zomer toch foto's van genomen.

Patroontje: zelf getekend
Stof: stoffenspektakel

Het patroontje tekende ik zelf op basis van een bestaand T-shirtje. In het voorpand werd een tunnel gestikt, die voorzien werd van elastiek. Het achterpand, dat overigens net hetzelfde is als het voorpand werd enkel omgezoomd. Lintjes aanstikken, naden sluiten en armsgaten en onderaan omzomen en klaar is kees. Muts kon de warme dagen overleven. Ik probeerde in een eerdere versie er eentje af te werken met boordstof, maar met weinig succes. Het werd dan ook in de opvolgers achterwegen gelaten.



vrijdag 27 september 2013

Zoek de 7 verschillen in "vintage Fisher Price land" ...

Mijn man houd van lego. Zelfs voor er ook nog maar enigszins gedacht werd aan de uitbouw van een nageslacht werd er reeds een verzameling aangelegd, als investering voor later :-). Ikzelf ben sinds de geboorte van Muis helemaal weg van vintage Fisher Price. Zo hebben we nu in ons kleine appartementje dus niet enkel "legoland" maar ook "vintage Fisher Price land".
Het schommelpaardje van de nursery set was goed gebruikt door de vorige eigenaar(s), de sticker was zo goed als verdwenen. Maar dankzij internet, photoshop, stickerpapier en een mama Muis die wel van prullen houd, nu weer zo goed als nieuw!  
Kan jij trouwens de 7 verschillen ontdekken?

maandag 16 september 2013

Hiep hiep rahoe

Vorige week werd er gevierd, niet zomaar gevierd, maar vaak gevierd en vooral hard gevierd. Bij de vrijdagse spaghetti werd reeds de eerste fles ontkurkt! Op de dag zelf werd een klein feestje voor de vrienden gegeven, en zondag werd van uit eten gedaan. En dat allemaal omdat Bompie er weer een jaartje mocht bijdoen! Proficiat!
Het bleek de verjaardag van de foto's te zijn. Zelf knutselde ik een vlaggenlijn met foto's van toen en nu (maar vooral van toen) in elkaar en een kader (ook van toen) met de ets van Muts haar geboortekaartje (ja eindelijk) en nog twee leuke foto's. Maar ook Bommie leefde zich uit en bleek een kader met foto's van Muts gemaakt te hebben.

Een heel gelukkige verjaardag papa!

zaterdag 14 september 2013

zondag 8 september 2013

Moeder dochter ontbijt

Mijn wekker sliep deze ochtend uit tot 8 uur en aangezien ik de jongens pas tegen de middag uit hun bed verwachte dacht ik dus de ideale ochtend gevonden te hebben voor een 'zondags moeder-dochter ontbijt. Ik begon met sinaasappels persen, bedacht me toen dat ik geen eitjes meer had en dat ik misschien ook best even naar de bakker ging, kwam weer thuis met eitjes en broodjes, bakte eitjes en ... perste nog meer sinaasappels want terwijl ik dit alles deed kwamen de andere huisgenoten toch in beweging en werd er vrolijk gemoffeld en geslurpt zodat ik de enigste was die nog lekker moest smikkelen toen ik eindelijk aan tafel zat. Ik liet het niet aan mijn hart komen en genoot van mijn vers geperst sapje en mijn broodje met ei. Waarna Muts om deze gezellig ochtend af te ronden nog vrolijk en minder vrolijk hobbelde in haar schommelpaard.