maandag 13 januari 2014

Nog meer poezen op een stoel

Dit weekend kreeg kleine Muis er een nieuwe trui bij. Mama fier, want kijk is hoe mooi ze de kleine meid past. Het gevecht om ze aan te krijgen kunnen jullie echter niet op de foto's zien (gelukkig!). Of het het hoofd is dat te groot is, het gat dat te klein is of de schuld van de sweaterstof die minder rekt dan tricot (tricottruien in dit model lukken wel) laat ik maar in het midden.

Het stoeltje waarop het model "poseert" is trouwens een familie-erfstuk dat niet aan zijn eerste pimpbeurt toe was. Toch werd het hout weerom opgeschuurd, de witte lak werd vervangen door gele en het versleten plastic kussentje, waar een tante lief reeds een ondertussen versleten badstoffen hoes over fabriceerde, maakte plaats voor een mooi katoentje van Free Spirit (toch wel een van mijn favorieten, ik heb het vooral niet in drie verschillende kleuren) behandeld met HG waterdicht. Om de nietjes te verbergen waarmee het stofje aan het houtwerk bevestigd zijn werd de rand nog afgeplakt met een lintje. Met een peuter met klimvibes in huis is zo'n stoeltje altijd scoren :-).

stof: poezentricot - Bambiblauw, sweaterstof - stoffenspectakel, Primrose Basil sateen Free Spirit - Het Stoffenhuis in Bree
patroon: Ottobre (eentje uit 2013) model 5 => een romper afgeknipt

vrijdag 3 januari 2014

Lekker luieren

In de vakantie is het feest voor onze pluizige vrienden, in de plaats van een hele dag terrassen in de kou kunnen ze dan lekker lui de gezelligste plekjes van het huis veroveren. En wees maar zeker dat ze op ontdekkingstocht geweest zijn! Oude vertrouwde en reeds lang goedgekeurde plekjes (zetel, strijkplank, vloer, krabpaal, laptoptas, geknipte stofjes, ...) werden afgewisseld met nieuwe (printer, waskussen, kinderstoel², 2 stoelen tegelijk, ...).

donderdag 2 januari 2014

Feesttenues

Er werd de laatste weken heel wat afgefeest! Niet alleen was er Kerst en Nieuwjaar, maar ook trouwde er een nicht nicht van mij. In december werden er dus enkele feesttenues genaaid, die van Muts vind je alvast hieronder.
patroon kleed: SVDHZ - stof: Creomama
patroon gilet: zsazsazilet - stof: Lizzy l'oiseau en stoffenspektakel

dinsdag 31 december 2013

Een vijs los?

Beroepshalve vijst Papa muis wel eens een toestel uiteen. Iets wat hij ook in zijn vrije tijd moeilijk kan laten, er zwerft dan ook altijd wel wat werkgerief doorheen ons appartementje. Muis heeft haar papa duidelijk goed in het oog gehouden want dit vond ik deze ochtend in de hal ...


maandag 25 november 2013

Genot op de kast

Hier kocht ik enkele weken geleden een nieuwe handtas. Zoals ik ben vindt ik het dan zonde dat ding dadelijk in gebruik te nemen, in plaats daarvan zette ik het op mijn kast in de living waar ik het eerst enkele weken dagelijks bewonderde, alvorens over te gaan tot ingebruikname.

Daar kan ik nu eens van genieten sè, zo schoon gerief op de kast. Een beetje zoals een foto uit een boekje, maar dan in het echt. ZALIG! Maar afgelopen week vond ik het moment dan toch gekomen om een einde te maken aan dit plaatje.

Vanaf nu zie je me hier gewoon mee rondhuppelen op straat, eigenlijk zelfs dus nog beter dan het op de kast te laten staan!

zaterdag 26 oktober 2013

The big five LIVE

Het is ondertussen al weer een week geleden dat we samen met Moeke, Vake, nichtje en neefje een uitstap maakten naar Plankendael. We gingen voor the big five, maar vergaten een foto te nemen van de buffel. We misten het (sneeuw)luipaard, een een lui paard telt niet zeker? Het belangrijkste was dat we een leuke dag hadden! En dat kleine aapje rechts op de foto kregen we gewoon weer mee naar huis.

woensdag 2 oktober 2013

Zo van die zomerdagen ...

Mijmeringen aan de zomer deden me beseffen dat ik deze bloesjes, die van onder de machine kwamen gerold toen de temperaturen in ons landje dit jaar de eerste maal 30 °C bereikten, reeds toen met u wilde delen. Geloofd u mij als ik zeg dat het er nog niet van kwam, dat ik dacht dat ik er zelfs geen foto's van had en die er ook niet meer zouden komen daar de temperaturen zakten, Muts groeide en de kleren dus onherroepelijk in een doos op zolder verdwenen? Maar blijkbaar werden er ergens deze zomer toch foto's van genomen.

Patroontje: zelf getekend
Stof: stoffenspektakel

Het patroontje tekende ik zelf op basis van een bestaand T-shirtje. In het voorpand werd een tunnel gestikt, die voorzien werd van elastiek. Het achterpand, dat overigens net hetzelfde is als het voorpand werd enkel omgezoomd. Lintjes aanstikken, naden sluiten en armsgaten en onderaan omzomen en klaar is kees. Muts kon de warme dagen overleven. Ik probeerde in een eerdere versie er eentje af te werken met boordstof, maar met weinig succes. Het werd dan ook in de opvolgers achterwegen gelaten.